آموزش مداوم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم

واحد نیاز سنجی

واحد نیاز سنجی

برنامه های آموزشی به منظور تأمین نیازهای آموزشی فراگیران طراحی می شوند.بنابراین شناسایی نیاز اولین گام در برنامه ریزی و یک ضرورت است که باعث افزایش مشارکت فراگیران در طراحی برنامه های آموزشی و ارتقاء سطح کیفی برنامه ها می شود.

منابعی که جهت شناسایی نیاز جامعه علوم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. عبارتند از:
 -۱ فراگیران
۲ - مدیران گروه های آموزشی
-۳- مدیران و سیاستگزاران امر بهداشت و درمان
۴ - شکایات
۵ - اطلاعات اپیدمیولوژیک
۶ - وقایع ویژه
۷- بیماران
۸- مطالعات
۹- تحقیقات بیمارستانی
-۱۰ انجمن های علمی و پژوهشی
با توجه به اینکه نظر فراگیران(مشمولین ) یکی از منابع نیازسنجی می باشد سالانه پس از بررسی مقالات و کتب جدید در زمینه نیازسنجی و کارشناسی فرم ها مربوطه، فرم نیازسنجی جهت مشمولین طراحی می شود..
این فرم ها در انتهای برنامه های آموزش مداوم بین مشمولین قانون آموزش مداوم توزیع و پس از تکمیل شدن توسط فراگیران جمع آوری می گردد.
فرم های جمع آوری شده بررسی و نتایج آماری آنها استخراج و در نهایت اولویت های آموزشی از نظر فراگیران مشخص می گردد. اولویت ها و نیازهای آموزشی از سایر منابع ذکر شده نیز جمع آوری می گردد و در نهایت کلیه اطلاعات استخراج شده از منابع مختلف به صورت اولویت های مشمولین تحت پوشش، جهت برنامه ریزی برنامه های آموزش مداوم این دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

                                                                       اداره آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی